Lifestyle

Iată câțiva pași spre o viață FERICITĂ!

Iată câțiva pași spre o viață FERICITĂ!

Fericirea este o stare mentală de bine, fiind caracterizată de emoții pozitive sau plăcute, de la mulțumire la bucurie intensă.
Orice persoană din lume își dorește să fie fericită, însă care sunt considerați a fi cei mai fericiți oameni? Potrivit psihologilor, oamenii care simt mai multe sentimente pozitive în viaţa lor sunt cei care au legături mai strânse cu membrii familiei sau cu prietenii. De asemenea, persoanele optimiste şi cele care au o stimă de sine mai ridicată, au mai multe şanse de a fi fericite. Într-un fel previzibil, copiii care au crescut cu părinţi divorţaţi tind să fie mai puţin fericiţi la maturitate decât copiii care au crescut în familii intacte. Totodată, oamenii în vârstă sunt mai fericiţi decât tinerii, aceştia din urmă fiind mai uşor cuprinşi de sentimente negative, de furie şi anxietate.

Fericirea nu este ceva ce ți se întâmplă pur și simplu, fericirea trebuie construită! Iată câteva mici schimbări care v-ar putea face viața mai frumoasă!

 Fă sport !

Exercițiile fizice au un efect pozitiv asupra fericirii și bunăstării noastre, fiind și o strategie eficientă pentru a depăși depresia. Ele te ajută să te relaxezi, îmbunătățesc activitatea creierului și cresc încrederea în sine. În același timp, sportul ar avea un rol important pentru stimularea producției de serotonină( unul dintre hormonii fericirii), însă nu se cunoaște cu exactitate care este mecanismul.

 Dormi mai mult!

Somnul ajută organismul să se recupereze după o zi de muncă, ne ajută să fim mai productivi și să ne concentrăm mai bine. Totodată, somnul determină nivelul fericirii noastre. Un studiu demonstrează că oamenii care dorm puțin sunt mai sensibili la emoții negative, irascibili, furioși și pesimiști.

 Petrece mai mult timp cu familia și prietenii!

Socializarea este foarte importantă atunci când vine vorba de îmbunătățirea fericirii noastre, chiar și pentru cei introvertiți. Expertul în fericire, Daniel Gilbert, explică: „Suntem fericiți când avem o familie, suntem fericiți când avem prieteni, iar toate celelalte lucruri ce credem că ne fac fericiți, sunt doar moduri prin care ne facem mai mulți prieteni.

 Meditează!

Meditația este adesea prezentată ca un obicei important pentru a îmbunătăți capacitatea de concentrare, pentru a fi mai calmi, precum și pentru a fi mai fericiți. Studiile arată că practicarea meditației cu regularitate determină creierul să elibereze hormonii fericirii.

Ține-ți respirația!

Știința începe să furnizeze dovezi că beneficiile acestei practici sunt reale. Studiile au constatat că acest exercițiu reduce anxietatea, insomnia, depresia și alte tulburări psihologie. Timp de secole, controlul respirației a fost folosit pentru a dezvolta capacitatea de concentrare și a îmbunătăți vitalitatea.

Zâmbește mai des!

Râsul reduce durerea, îmbunătățește starea de spirit și te ajută să gândești mai bine. Persoanele care râd mai mult au inima puternică, au un risc mai mic de diabet și se îmbolnăvesc mai rar, arată studiile.

Stai alături de oameni fericiţi!

Aşa cum râsul este contagios, la fel este şi văicăreala. Evită persoanele negativiste cât de mult posibil.

„Fericirea nu este un rezultat, ci este o alegere. Nimic nu te va putea face fericit până când tu alegi să fii fericit. Nicio persoană nu te va face fericit până când tu decizi că vrei să fii fericit. Fericirea nu va veni la tine. Fericirea poate să vină doar din interiorul tău. ”  – Ralph Marston

Se incarca....