Lifestyle

Ce este INSOMNIA și cum luptăm cu aceasta?

Ce este INSOMNIA și cum luptăm cu aceasta?

Insomnia reprezintă o tulburare a somnului care se manifestă prin reducerea duratei și/sau profunzimii lui.

La nivel global, unul din trei adulţi are probleme cu somnul, cele mai afectate fiind femeile. Lipsa de somn ne scade performanţele profesionale şi, în timp, slăbeşte imunitatea şi favorizează apariţia unor boli precum diabetul sau hipertensiunea arterială.

Unele persoane se chinuiesc câteva ore să adoarmă. Altele, din contră, adorm uşor, dar se trezesc în timpul nopţii şi nu mai pot să adoarmă sau au un somn întrerupt de treziri repetate. Indiferent de modul în care se manifestă insomnia şi de cauza ei, dacă nu dormim suficient, riscăm să ne îmbolnăvim.

În mare parte din cazuri, insomnia are la bază – spun medicii specialişti – patologia psihiatrică, adică nevroze (depresii, anxietate) sau psihoze (schizofrenie şi tulburări înrudite). Insomnia apare, apoi, în tulburări tiroidiene, când poate să se manifeste secundar disfuncţiilor tiroidiene, alături de depresie şi tulburări ale apetitului. Cu insomnii se pot confrunta şi pacienţii care prezintă afectări ale glandei suprarenale, dar şi pacienţii cu ciroză hepatică în stadiu avansat, când apare encefalopatia hepatică.. Pacienţii cu afecţiuni respiratorii acuză, uneori, insomnii. ”Apare dispneea nocturnă, senzaţia de sufocare şi atunci apare, evident, şi frica asociată cu somnul”, explică medicul. Nu în ultimul rând, insomnia apare la pacienţii cu patologie cardiacă, în special pe seama faptului că aceştia se decompensează seara sau noaptea.

Există două tipuri de insomnie:

  • Insomnie cronică: durează mai multe săptămâni, luni, sau ani;
  • Insomnie trecătoare: durează numai câteva nopți și este cauzată de un eveniment neplăcut, care produce insatisfacție sau frustrare.

Insomnia persistentă completă se caracterizează printr-o stare permanentă de oboseală; bolnavul aproape că nu poate adormi, iar dimineața se află într-o stare de indispoziție și depresiune.

Cum se tratează insomnia?

Pe lângă tratamentul medical clasic care se administrează în astfel de cazuri de către specialişti, insomnia mai poate fi tratată şi pe cale naturală, cu anumite ceaiuri relaxante sau făcând unele lucruri înainte de culcare pentru a ne linişti.

1.Ceai de valeriană

Ceaiul de valeriană este remediul ideal pentru anxietate, stres și insomnie și poate fi consumat în diverse moduri.

Ingrediente
3 – 6 picături de valeriană
1 cană de apă (250 ml)
Mod de preparare
Dacă preferi să bei ceaiul fierbinte, toarnă o cană de apă într-o cratiță și încălzește-o pe aragaz sau în cuptorul cu microunde.
Adaugă picăturile de valeriană în apă, amestecă bine și bea.
Este recomandat să consumi acest remediu cu o jumătate de oră înainte de culcare.

2.Lapte și miere

Un pahar de lapte cald te ajută să te relaxezi și să adormi mai ușor. Conține triptofan, care are aproape un efect sedativ. În plus, este o sursă bună de calciu, care ajută la reglarea producției de melatonină. La rândul ei, mierea de albine este un îndulcitor natural excelent.

3.Ceai de mușețel

Aproape toate plantele au un efect calmant, însă mușețelul se remarcă în mod deosebit, ajutându-te să adormi mai repede.

Ingrediente
1 lingură de mușețel sau 1 pliculeț de ceai (10 g)
1 cană de apă fierbinte (250 ml)
Mod de preparare
Acest ceai este foarte ușor de preparat.
Pune pliculețul de ceai de mușețel în cana de apă fierbinte și lasă-l la infuzat.
Dacă preferi ceaiul din planta propriu-zisă, strecoară-l înainte de a-l consuma.
Bea acest lichid cu 20 de minute înainte de culcare.

4.Ceai de tei

Florile de tei destind, calmează şi induc un somn liniştit. Uleiul volatil din florile de tei are o acţiune relaxantă şi sedativă.
Pentru a prepara ceaiul este suficient să laşi patru-cinci flori de tei la infuzat timp de 5 minute.

Ne poți susține printr-o donație aici:
Se incarca....